Saturday, June 16, 2007

13 Haziran

04:21:30***** SPORTS1-JUN13-UK-SHARAPOVA/MIRZA


Wimbledon turnuvasına hazırlanan Maria Sharapova ve Sania Mirza Birmingham’daydı.

Bayan tenisçiler arasında dünyada iki numara olan Maria Sharapova, Birmingham’daki DFS Klasik şampiyonasında oynayarak 2007 Wimbledon şampiyonasına hazırlanıyor. Birmingham’daki ilk rakibi Amerikalı Lilia Osterloh olan ünlü Rus oyuncu omuz incinmesi nedeniyle geçen seneki Wimbledon turnuvasında Jamea Jackson tarafından yarı finalde elenmişti.
2004 ve 2005 yılındaki turnuvalarda şampiyon olan Sharapova “5 yıllık mücadelemde kortlara geri dönmek, aynı insanları görmek ve oynamak her zaman harika oldu. Hala 5 yıldır bu işi yaptığıma inanamıyorum ama gerçekten o kadar yıl geçti. Bu yılın başından beri yeşil alanlarda oynamayı iple çekiyorum, çünkü ilk olarak yeşil kortlarda başarı kazanmaya başladım. Fransa Tenis Turnuvası’nı bu sezona hazırlık olarak gördüm. Sakatlık da geçirdim ama iyi hazırlandığımı hissediyorum. Omzum her geçen hafta daha iyiye gidiyor. Roland Garros’da bu bana pek bir engel oluşturmadı. Kendimi çok sağlıklı ve mücadeleye hazır hissediyorum” diyerek iddialı konuştu.
DFS Klasik’te oynayan bir başka ünlü oyuncu olan Hindistan’lı Sania Mirza, Pazartesi günü ikinci turda İtalyan Maria Elena Camrin’i 6-3 6-3’lük setlerle yenerek avantaj kazandı. Mirza’nın bir sonraki rakibi yine bir İtalyan olan Mara Santangelo olacak.
Diz incinmesi yaşayan ama bunu atlattığını düşünen Mirza ise “Bu çok sert bir süreç çünkü yavaş oynarken bir anda hızlı oynamak zorunda kalıyorsunuz. Buraya Çarşamba günü geldim. Birkaç gündür de hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Yeşil kortlarda her şeye dikkat etmelisiniz. Ne olursa olsun konsantre olmalısınız. Bu çok önemli, çünkü bunlara dikkat eden genellikle maçı kazanan kişi olur. Bugün buradayım ve biliyorum ki bugün 6-8 yaşındaki kızlar tenis raketini ellerine aldıklarında doktor, avukat olmak ya da evlenmek yerine artık profesyonel atlet ya da tenis oyuncusu olmak istiyorlar. Bu da beni çok mutlu ediyor” şeklinde konuştu.

No comments: