Saturday, June 2, 2007

30 Mayıs

04:32:04***** AP-SNTV-0100: Tennis France 3 upd 2

Salı günü Fransa Tenis Turnuvası tüm hızıyla devam etti. Roger Federer ve Nicole Vaidisova yüksek performanslarıyla büyük beğeni toplarlarken Rafael Nadal, Bjorn Borg’le aynı başarıyı göstererek 80’lerin unutulmaz tenisçisinin tahtına aday oldu.

Salı günü gerçekleşen Fransa Tenis Turnuvası’nda dünyanın bir numaralı tenisçisi Roger Federer, Fransız Thierry Ascione’la karşılaştığı ikinci roundda rakibini 6-4, 6-2, 6-4’lük setlerle yenmesinden sonra bu kez Amerikalı oyuncu Michael Russell’ı 6-4, 6-2’lik setlerle yendi. Philippe Chatrier kortunda öğle saatlerinde gerçekleşen karşılaşmalarda Marion Bartoli, ümit vaat eden genç oyuncu Aravane Rezai’yi 6-2, 6-4’lük setlerle yenerek Fransa Tenis Turnuvası’nda çıktığı tüm maçları kazanmış oldu. İstanbul Cup’ta Maria Sharapova ve Venus Williams’ı yenen Rezai, diz incinmesi nedeniyle finalden çekilmek zorunda kaldı. Öte yandan Kıbrıslı oyuncu Marco Baghdatis, 29. yaşını kutlayan Fransız tenisçi Sebastien Grosjean’i 6-3, 6-2, 6-4’lük setlerle yenerek ona kötü bir doğum günü sürprizi yaşattı. Günün son maçında ünlü İspanyol tenisçi Rafael Nadal, eskiden beraber çalıştığı Arjantinli arkadaşı Juan Martin Del Potro’yu 7-5, 6-3, 6-2’lik setlerle yendi. 1980 yılında aynı başarıyı göstermiş Bjorn Borg’den beri Roland Garros’da arka arkaya üç kez kazanan ilk oyuncu sıfatını da CV’sine ekleyen Nadal’ın bir sonraki rakibi İtalyan Flavio Cipolla ya da Rus Teimuraz Gabashvili olacak.
Bayanlar kategorisinde ise birinci roundda 17 yaşındaki genç oyuncu Nicole Vaidisova, İsveç’li Emmanuele Gagliardi’yle karşılaştı. Çek oyuncu Vaidisova maçı 6-4, 6-3’lük setlerle kazanırken bir sonraki rakibi Amerikalı Vania King ya da Özbekistan’lı Akgul Amanmuradova olacak.






04:32:04**** AP-SNTV-0100: Tennis Sound 3 upd 3

Salı günü devam eden Fransa Tenis Turnuvası’ndan sonra ünlü tenisçiler Andy Roddick, Igor Andreev, Rafael Nadal ve James Blake basın toplantısı düzenlediler.
Salı günü devam eden Fransa Tenis Turnuvası’ndan sonra açıklama yapan Amerikalı Andy Roddick, Rus Igor Andreev’a yenilmesiyle ilgili “Burada bazı maçları kaybederek hayal kırıklığı yaşadım. Fakat bugün yeterince iyi oynadığımı düşündüm. Bu sezon diğer yıllardan biraz farklı oldu. Ben top kaçırmıyordum fakat o çok iyi vuruşlar yaptı. İkinci setin son bölümünde kötü oynadım. Dördüncü sette tüm avantaj rakibime döndü. Dördüncü setten umutluydum ama öyle olmadı” şeklinde konuştu.
Andreev ise “Andy Roddick harika bir oyuncu, fakat performansını en iyi şekilde gösteremedi. Maçtan önce onu yenme şansım olduğunu biliyordum. O yüzden oyuna odaklanıp konsantre oldum. Başlangıçta biraz stresliydim. Oyunu kontrol edemedim. Fakat sonra daha iyi oynamaya başladım. O yüzden maçı kazanan ben oldum” dedi.
Öte yandan Rafael Nadal son zaferiyle ilgili “Evet, zor oldu ama o kadar da sert bir maç değildi. Her maçın başlangıcı zordur. Burası belki biraz daha zor, çünkü çok büyük. İlk roundda değişik hisler duydum, üzerimde büyük bir baskı olduğu için nasıl oynayacağımı bilemedim. Fakat sadece oynamaya devam ettim. İşte kazanmamın nedeni de bu” derken rakiplerinden biri olan James Blake “Bir maç oynarken ritmi hissetmezseniz hayal kırıklığına uğrarsınız. Kaybederseniz bir nedeni olduğunu düşünürsünüz. Bugünkü maç da çok sert geçti. Çamurda da oynasanız, buzun üzerinde de oynasanız burada oynamak zordu” şeklinde konuştu.

No comments: