Thursday, April 8, 2010

8 NİSAN 2010

NBA Oklahoma: Denver Nuggets beat the Oklahoma City Thunder 98-94
NBA’de Oklahoma City Thunder, Ford Center’da ağırladığı Denver Nuggets’a 98-94 mağlup oldu.
DOĞAL
Çekişmeli geçen maçın en skorer ismi 33 sayı, 4 asist, 11 ribound ile Oklahoma’lı Kevin Durant olsa da, bu Oklahoma City’nin kaybetmesini engelleyemedi.
DOĞAL
Konuk ekip Denver Nuggets’ın kazanmasında en etkili isim 31 sayı, 3 asist, 8 ribound kaydeden Chauncey Billups olurken onu 24 sayı, 1 asist, 11 ribound ile maçı sonlandıran Carmelo Anthony takip etti.
DOĞAL
Öte yandan NBA'de oynanan diğer karşılaşmalarda şu sonuçlar alındı.
INDIANA PACERS 113-105 NEW YORK KNICKS
TORONTO RAPTORS 104-115 BOSTON CELTICS (Hidayet Türkoğlu: 2 sayı, 1 ribound)
ORLANDO MAGIC 121-94 WASHINGTON WIZARDS
DETROIT PISTONS 90-88 ATLANTA HAWKS
MIAMI HEAT 99-95 PHILADELPHIA 76ERS
MILWAUKEE BUCKS 108-89 NEW JERSEY NETS (Ersan İlyasova: 15 sayı, 2 asist, 9 ribound)
MINNESOTA TIMBERWOLVES 107-116 GOLDEN STATE WARRIORS
NEW ORLEANS HORNETS 103-104 CHARLOTTE BOBCATS
HOUSTON ROCKETS 113-96 UTAH JAZZ (Mehmet Okur: 9 sayı, 1 asist, 5 ribound)
DALLAS MAVERICKS 110-84 MEMPHIS GRIZZLIES
LOS ANGELES CLIPPERS 85-93 PORTLAND TRAIL BLAZERS
PHOENIX SUNS 112-101 SAN ANTONIO SPURS

********

TITLE: ANDRE BIKEY – BURNLEY
ANDRE BIKEY: Hayııııırrr!!!
Andre Bikey’e merhaba deyin. Normalde bu programda, Burnley’in orta saha oyuncusu gibi Premier ligi yıldızlarını tanıtmak için biz yola çıkarız, fakat bu sefer kendisi TV stüdyolarımızı ziyarete geldi.
ANDRE BIKEY:
Ben Burnley’den Andrey Bikey. Genellikle kamera önünde olurum ama bugün kamera arkasına bakacağım.
Biz Andrey’e Premier Ligi Dünyası’nın yapımında yer alıp alamayacağını sorduk. Ajandamızda ilk olarak Kamerun’lu yıldızın Birmingham’a attığı golü tekrar atmasını sağlamak vardı.
Kamerun’un en büyük şehri Douala’da doğan Bikey, burayı 15 yaşındayken İspanyol kulübü Espanyol’a katılabilmek için terk etti. 2005’te Rus takım Lokomotif Moskova’ya katılmadan evvel İspanya ve Portekiz’de çeşitli takımlarda yer aldı. O yüzden futbol kariyerinde göçebe hayatı yaşadığını söyleyebiliriz. Fakat yakınları, bu kadar genç yaşta evini terk edecek cesaret bulmasından dolayı endişelenmişlerdi.
ANDRE BIKEY:
Evet, ailemin evhamlandığı doğru… Evimi terk ettiğimde onlar için kolay olmadı, fakat Kamerun’da daha fazla kalamazdım. Oradaki ekonomi hiç iyi değil. Şu an o günlerimden daha iyi durumdayım. Çok zor bir karar olmuştu, çünkü ülkemi seviyorum ama kendim için doğru olanı yaptım. Bana getirisi de iyi oldu, bu da en önemli şey…
Andre’nin Moskova’ya yerleşmesi başarısızlıkla sonuçlandıktan sonra Premier Lig’in yeni takımı Reading’e transfer oldu. O yıl Steve Coppell’in adamları çok iyi bir performans sergileyip ilk senesinde sekizinci sıraya kadar yükselmişti. Andre, kendisi için milyonlar ödeyen Coppell’a hala minnettar…
ANDRE BIKEY:
Eğer Steve Coppell’ın benim için özel olduğunu söylersem çok doğru söylemiş olurum. Çünkü İngiltere’ye yerleşmemde yardımcı oldu. Benim için Reading ile sözleşme imzalamak zor bir karar oldu, çünkü bu hayatımdaki en önemli olaydı.
Fiziksel özellikleri, havalı yetenekleri ve maçlardaki üstün performansıyla, Bikey bir sonraki sezon 3 gol kaydetti. Fakat Reading, 2008’de formunu kaybederek küme düştü. Üstelik takım, az kalsın küme düşmekten kurtuluyordu.
ANDRE BIKEY:
Küme düşmek bizim için gerçekten zor oldu. Çünkü sadece gol farkıyla küme düşürülmüştük. Puan baz alınmamıştı. Üstelik Derby’yi son maçta 4-0 yendikten sonra Championship Ligi’ne geçmiştik. Çok zor oldu, çünkü premier ligde oynamaya yetecek kadar iyi bir takım olduğumuzu biliyorduk.
Buna karşılık, Reading, play-off maçında Burnley karşısına çıkmaya hak kazandı. Fakat yarı finalde Andre, Robbie Blake’i sakatladığı gerekçesiyle kırmızı kart görerek oyun dışı kaldı.
ANDRE BIKEY:
Bu olay sırasında çok hırslanmıştım. Kazanmaya can atıyordum, hayatım buna bağlıymış gibi hissediyordum ve Reading’de harika bir sezon geçiriyorduk. Play-off finaline kalabilmek için Burnley maçını kazanmak zorunda olduğumuzu biliyorduk. O yüzden duygusal olarak çökmüştüm, kimseye kişisel bir garezim yoktu ama o an hedefe kilitlenmiştim. O sırada deli gibi davranıyordum. Bu olay için çok üzgünüm, kendimi hayal kırıklığına uğrattım…
Bikey, Burnley’e transfer olduktan sonra Blake ile barıştı, fakat önce çok samimi olmadılar. Greeted with an unusual 20 man salute during his first training session, the squad even whipped off their shirts and hurled them to the ground in a “tongue in cheek” response to his play off antics.
ANDRE BIKEY:
Evet, bu kesinlikle uyum sağlamama yardımcı oldu. Çok komikti. O sıralarda çok keyifsizdim, transferden sonra gerçekten kendimi yorgun hissediyordum. Fakat diğerleri harika bir formdaydı. Beni güldürüp aralarına kabul ettiler. Bunu fark ettiğimde her şey harika oldu ve bu sayede her gün onlarla antrenman yapmayı iple çektim. Bu da en önemli şey bence…
Bikey’in Reading kariyeri anlaşmazlıklar nedeniyle sona ermişti, fakat şampiyon Manchester United karşısında Burnley’in kendi evinde aldığı galibiyetten sonra bir anda yeni takımında popüler biri haline gelmişti. Andre, bu yüzden yeni takımındaki ilk haftasını asla unutmayacağını söylüyor.
ANDRE BIKEY:
Bu harika bir zaferdi, çünkü Burnley’e Perşembe günü değil, Çarşamba günü yolculuk edip Cumartesi günü hemen oynadığımı hatırlıyorum. Bu benim için çok güzel oldu. Yeni takımımla sadece bir antrenmana çıkmıştım, fakat ilk maçta oynamıştım. Manchester United karşısında 3 puan almak da çok güzel olmuştu.
Bir çok premier ligi takımı Bikey gibi kendine özgü yıldızlara sahiptir. Doaula sokaklarında bir şeyler öğrendiyseniz neden bunu göstermeyesiniz?
ANDRE BIKEY:
Futbol benim küçüklüğümden beri yaptığım bir şey… Öğrendiklerimi geliştirdim. Bu işi 15 ya da 16 yıldır yapıyorum. Büyüdüğüm yerde futbol oynayabilen birçok kişi vardı, bu bizim özelliğimizdi, fakat diğerleri değişik yönlere saptılar. Ama ben bu işi uzun zamandır yapıyorum ve vazgeçmek istemediğimi biliyorum. Eğer böyle bir yeteneğiniz varsa bunu değerlendirmelisiniz. Ben de böyle yaptım.
Burnley’de Brian Laws, menajer olarak Owen Coyle’nin yerine geçtiğinde herkesi şaşırtmıştı. Göreve başladığından beri 39 maçtan sadece dört puan alabildi. Sezonun başlarındaki Turf Moor stadındaki destansı başarılar artık çok uzak bir anı olarak kaldı.
ANDRE BIKEY:
Sezona başladığımızda çok iyi bir motive olmuştuk, çünkü takım yeni bir deneyime başlamıştı. Artık premier ligdeydik ve herkes gerçekten heyecanlıydı. Herkes Burnley’in kesin küme düşeceğini söylüyordu. O yüzden hırslanmıştık.
Fakat bu iyimserlik Coyle’nin şok edici bir ayrılık ile Bolton’a geçtiğinden beri yok oldu. Bikey ise o sırada Kamerun menajeri Paul Le Guen’in çağrısı ile Milli Takım vazifesini yapıyordu. Bu değişiklikten sonra takım bir daha toparlanamadı.
ANDRE BIKEY:
Evet bu olaydan ötürü biraz etkilenmiştik. Psikolojik olarak çökmüştük. Coyle kulübü terk ettikten sonra çok şaşırmıştım. Afrika Kupası maçları için yurt dışına çıktığımda o hala benim menajerimdi, fakat orada Owen Coyle’nin takımdan ayrıldığı haberini aldım. Daha iyi bir ücret ödenmiş olabilir, bunu anlayabilirim fakat takım olarak çok istekliydik. Ayrılığının nedenlerini anlıyorum, çünkü bu olay sadece menajerin değil, oyuncunun da kariyerinde aynıdır.
He’s now got 17 caps for the “Indomitable lions” ve Kamerun’un Dünya Kupası kadrosunda bulunduğunu göz önünde bulundurursak Burnley, 1982 yılında Kuzey İrlanda’nın takımında yer alan Billy Hamilton ve Tommy Cassidy’den beri ilk kez Dünya Kupası’na temsilci yollayacak.
ANDRE BIKEY:
Evet, bu doğru… Sıradaki Dünya Kupası’nda Burnley’i sadece ben temsil edeceğim. Dünya Kupası’nda oynayacağım için çok mutluyum. Yapılacak daha çok işimiz var, fakat Dünya Kupası’nda olmak bir ayrıcalık… Hayatta sağlıktan daha önemli bir şey yok ama bir futbolcu olarak kariyer açısından baktığımızda en önemli şey Dünya Kupası’nda oynamaktır.
Eğer Burnley küme düşmekten kurtulursa ve Bikey, Dünya Kupası’nda başarılı olursa, sempatik adam için bu yaz çok güzel geçecektir. Eğer Andre, Dünya Kupası’nda başarılı olursa Doğu Lancashire’deki Burnley taraftarı, Kamerun’u destekleyecektir.

*********

Soccer Brazil Flood: Copa Libertadores game at Maracana postponed indefinitely

Rio de Janeiro, tarihindeki en kötü sellerinden birini yaşadıktan sonra toparlanmaya çalışırken, Flamengo ve Universidad de Chile arasında oynanacak Libertadores Kupası maçına ev sahipliği yapacak olan Maracana stadyumunda temizleme çalışmaları devam ediyor.
DOĞAL
İki gün süren sağanak yağış sonrası 100’den fazla kişinin hayatını kaybettiği şehirde

*********

Soccer Barcelona: Johan Cruyff becomes honorary Barcelona President

Hollandalı futbol efsanesi Johan Cruyff, Nou Camp stadyumunda Barcelona’nın Onursal Başkanı seçildi.
DOĞAL
Katalan ekibinin tarihindeki en iyi futbolculardan biri olan Cryuff, takıma yaptığı katkılar nedeniyle kazandığı ödülünü Barcelona Başkanı Joan Laporta’nın elinden aldı.
DOĞAL
1988-1996 yılları arasında Barcelona’nın teknik direktörlüğünü de yapan Cryuff, kalbinde hala büyük bir yer kapsayan takımdan böyle bir ünvanı almaktan ötürü gururlandığını açıkladı.
DOĞAL
Hollanda ve İspanya arasında mekik dokuyarak yaşamını sürdüren Cruyff, Katalonya Milli Takımı’nı çalıştırıyor.

No comments: